Amigos

23 mei 2016 - Puerto del Carmen, Spanje

Hola,

Het heeft even geduurd maar hier is dan mijn volgende blog. Het gaat steeds beter hier in lanzarote. Inmiddels heb ik al vrienden en voel ik me niet meer alleen. Ik ben een paar dagen met de mensen van het animatie team opgetrokken. Een paar keer flink op stap.

Twee dagen geleden zijn er twee nederlandse stagiaires aangekomen. Vandaag heb ik ze een beetje wegwijs gemaakt op het eiland. Ze zijn heel gezellig en het is vooral ook fijn om af en toe mijn eigen taal te kunnen spreken.

Inmiddels heb ik er vijf dagen opzitten met werken in de spa. Ik denk een van de beste baantjes in het hotel heb. Ik mag heel veel zelf doen al op mijn stage. Masseren heb ik nog niet veel gedaan maar alle taken eromheen kan ik al redelijk goed. Ook spreek ik al wat spaans. Dat kan ook bijna niet anders aangezien mijn stagebegeleider gewoon in het spaans tegen me praat. Als ik het dan niet snap praat hij langzamer uit. Het is wel fijn dat de spanjaarden veel met gebaren praten waardoor iets makkelijker te begrijpen is.

Zelf ben ik al twee keer in de spa geweest en dat doet me ook heel veel goed. Vaak mag ik ook eerder gaan van mijn werk als er echt niks meer te doen is. Ik heb het prima naar mijn zin en ik begin steeds meer te wennen aan de spaanse leefstijl. Toch was ik vandaag wel blij dat ik een dagje vrij had en even uit kon slapen.

Wel zijn er nog steeds veel problemen met mijn verblijf hier. Omdat er onderling tussen de verschillende afdelingen heel slecht gecommuniceerd wordt. Gelukkig is fran mijn stagebegeleider heel lief en wil me met alles helpen.

Kortom voor nu kan ik eindelijk zeggen dat ik plezier heb en geniet van mijn verblijf hier. Het blijft gek om in een hotel te wonen maar alles went. Ook helpen de mensen om me heen me heel goed en slepen me er doorheen als het even moeilijk is. De heimwee is eindelijk minder geworden. Tuurlijk mis ik thuis nog steeds wel maar ik ben niet meer in staat om in het vliegtuig te stappen en naar huis te gaan.

Ik ga er het beste maken en vooral heel veel genieten en leuke herinneringen maken. Dat het zeker een tijd wordt die ik nooit meer zal vergeten maar dat gaat zeker goedkomen.

Nou voor nu was dit het wel weer. Ik ga nog even een drankje doen aan de bar. Ps. Inmiddels weet ik ook wel redelijk hoe ik de mannen hier van me af moet slaan dus dat komt ook helemaal goed

Adios en heel veel kusjes uit het zonnige lanzarote

1. Coba:
    23 mei 2016
    Goed bezig Rowie je kan het xxx
  2. Mama:
    23 mei 2016
    Ach Rowietje, zolang je goed kunt eten en slapen kom je een heel eind. Als dan ook je was voor je gedaan wordt en je kamer schoongemaakt voelt het gewoon als thuis lijkt me. Veel plezier met je nieuwe vrienden en zet de zaak niet op stelten daar.
    XXXjes uit nat Tilburg
  3. Papa:
    24 mei 2016
    He Rowie. Ik Ben blij dat je je een beetje thuis gaat voelen op lanzarote. Komt helemaal goed. Straks heb je alleen maar mooie herinneringen aan deze tijd. succes .

Papa.
  4. Marian:
    29 mei 2016
    Al aardig ingeburgerd zie ik. Gelukkig anders duren de weken wel heel lang. Geniet maar van je stagetijd daar. Als je het naar de zin hebt vliegt de tijd om.