Work work work

1 juni 2016 - Puerto del Carmen, Spanje

Hola chico´s y chica´s,

Hier is mijn volgende reisverhaal vanaf de computer in de spa. Helaas zijn er best wel veel dagen dat het heel rustig in de spa is zoals nu. Vandaar dat ik nu ook tijd heb voor mijn verhaal. Het werken gaat steeds beter. Ik heb nu al een paar keer gemasseerd op collega´s ook heb ik al peelings en body wraps gedaan. Inmiddels ben ik profesioneel toalla (handdoek) vouwer. Het werk ritme is wel heel pittig. Dit komt omdat ik steeds 5 dagen werk en maar 1 dag vrij heb. Het begint me nu wel een beetje op te breken maar gelukkig heb ik aankomend weekend eindelijk twee dagen vrij.

Met mijn Spaans gaat het super goed al zit mijn hoofd af en toe wel vol met alle nieuwe woorden van de dag. Mijn baas zegt dan: ´You´re a intellegent girl´ en zingt vervolgens het halve nummer van Don´t worry, Be happy. De collega s maken het wel een stuk dragelijker en het werk ook nog leuker om te doen.

In mijn vrije tijd verveel ik me ook zeker niet. We zijn nu met 6 Nederlandse staigiares hier in het hotel dus ik ben in de avonden veel met hun. Het enige nadeel is dat zij allemaal nog op de papieren wachten en dus allemaal 10 dagen vrij zijn en ik wel gewoon aan het werk ben. Met als gevolg dat ik al veel zware ochtenden heb gehad. Maarja daar moet ik maar gewoon even doorheen bijten. Ik ben hier tenslotte ook om lol en veel mooie herringeren te maken en niet alleen maar om te werken.

Ook het animatie team heb ik heel goed contact mee. Zo heb ik aankomende zaterdag een verjaardag van een van de meisjes.Kortom aan vrienden geen gebrek meer, dat maakt het ook allemaal iets dragelijker en vooral veel leuker. Nu kan ik eindelijk genieten van mijn tijd hier want die gaat toch al zo snel. Zaterdag zit ik er al vier weken. De tijd vliegt voorbij.

Inmiddels heb ik een roomie genaamd Kristie. In het begin was het wel even wennen aangezien ik bijna drie weken alleen op een kamer heb geslapen maar nu is het vooral heel fijn om nog met iemand te kunnen kletsen in de kamer. Al heeft ze het vast heel zwaar te verduren met mijn slaapwandel gedrag.

In het hotel zijn nog steeds heel veel onduidelijkheden over wat nu wel en niet mag. Vorige week zat ik er even doorheen omdat ik net dacht dat alles duidelijk was en ineens bleek alles weer anders te zijn. Daardoor heeft een vrouw (Amalia) me aangesproken en gevraagd wat er nu allemaal precies fout gaat. Zij gaat nu alles voor ons proberen duidelijk te krijgen omdat ze in de toekomst graag nog meer staigaires willen uit nederland. Wij zijn dus een beetje de proefkonijnen. Het grootste probleem ligt gewoon bij de communicatie tussen maxinternship en het hotel. Het hotel weet niet wat ze ons moeten geven en ook onderling in het hotel wordt er niet goed gecommuniceerd tussen de verschillende afdelingen.

Ik hoop nu dat alle laatste dingen eindelijk duidelijk worden zodat we daar geen discussies meer over krijgen. En ik hoop dat ik voortaan gewoon iedere dag schone handdoeken van het hotel krijg in plaats van ze steeds van de spa mee te moeten nemen.

Maar buiten het gedoe maken mijn vrienden hier, de leuke feestjes en de mojito´s veel goed :) Natuurlijk mis ik mijn lieve vriendinnetjes, Familie, collega´s en de hondjes in Nederland ook wel maar voordat jullie het weten ben ik al weer terug. Dus geniet nog maar even van jullie rust :D

Nou dit was de update wel weer zo n beetje. Heel veel kusjes uit het zonnige Lanzarote

Adios xxx

1. Mama:
    1 juni 2016
    Nou prettig dat iemand zich er tenminste mee gaat bemoeien om de zaak geregeld te krijgen. Veel plezier en geniet maar... voor je het weet moet je weer terug naar Nederland.
    XXX