First day at work

10 mei 2016 - Puerto del Carmen, Spanje

Hola,

Het is niet te geloven hoeveel er in twee dagen tijd kan gebeuren. Aller eerst wil ik jullie bedanken voor de leuke reacties op mijn blog. Het doet me goed dat jullie het allemaal leuk vinden om te lezen. Nou waar zal ik een beginnen met mijn nieuwe verhaal..laat ik beginnen bij zondag avond.

Ik zat gezellig op een terrasje een Mojito te drinken toen ik de ober ervan leerde kennen. Hij vroeg me of ik na zijn dienst mee wat wilde gaan drinken. Omdat dit mijn eerste en enige vriend was ben ik met hem mee gegaan. Ook al vond ik dit wel een beetje spannend. We zijn samen naar het centrum van Puerto del Carmen gegaan. Hier hebben we waterpijp gerookt. Omdat maandag mijn eerste werkdag zou zijn ben ik maar op tijd naar bed gegaan. Ja je leest het goed ZOU zijn...

De maandag ochtend stond ik netjes om half acht op zodat ik zeker op tijd klaar zou zijn voor mijn werkdag. Ik moest namelijk om half negen aanwezig zijn bij de spa (dacht ik). Vervolgend kom ik daar aan, maar waren alle lichten nog uit. Dus ik maar wachten en wachten. Toen het wel heel lang duurde en er niemand kwam ben ik maar even op het bordje naast de deur gaan kijken. Ik kwam er dus achter dat de spa pas om half 10 open ging (dacht ik) was ik dus gewoon veel te vroeg op gestaan.

Ik ben dus maar voor een half uur terug gegaan naar mijn kamer. Vervolgens stond ik om half tien netjes voor de ingang van de spa. Toen keek ik dus nog een keer op datzelfde bordje en bleek ik nog steeds een uur te vroeg te zijn en ging de spa pas om half elf open. Gelukkig kwam mijn stagebegeleider er aan gelopen en moest ik er dus wel al om half 10 zijn. Dus het was maar goed dat ik me verkeken had op 9:30 en 10:30 anders was ik te laat geweest op mijn eerste werkdag.

Communiceren op mijn stage bleek een hele opgave te zijn. Iedereen van het personeel spreekt een beetje Engels maar voornamelijk Spaans. Gelukkig met goede teamwork begrijpen we elkaar en kunnen we praten. Mijn stage begeleider zei dat ik over twee weken vloeiend Spaans spreek en daar kijk ik naar uit. Ze hebben me die ochtend alles uitgelegd en een rondleiding gegeven door het bedrijf. Daarna moesten we de papieren gaan halen waar ik al over ingelicht was. Ik mag als buitenlander niet zomaar in Spanje komen werken. Hier moeten speciale documenten voor ingevuld worden bij de politie. Een soort van verzekering ook voor het geval ik naar het ziekenhuis zou moeten.

Nadat we deze papieren met veel pijn en moeite ingevuld hadden kreeg ik de mededeling dat ik weer mocht gaan. Eerst snapte ik niet goed waarom en dacht ik dat het een grapje was. Toen ik vroeg aan mijn stage begeleider wat ik dan moest gaan doen was zijn antwoord langs het strand lopen en dat de hele week. Wat blijkt nu, ik mag niet werken totdat de papieren geregeld zijn. Ook kreeg ik de mededeling dat dit op zijn vroegst vrijdag geregeld kan zijn. maar ook zei hij erbij: ït's the spanish system' inmiddels heb ik geleerd dat dit betekent dat het nog wel eens langer kan duren omdat alles op het gemakje gaat.

Dus alles van hierboven samen gevat. ik heb een week vakantie hier met gratis onderdak, eten, gebruik van de spa en alle andere faciliteiten aangezien ik nu in principe gewoon gast ben. Pff wat vervelend nou :)

Diezelfde werkdag ben ik naar een winkelcentrum gegaan om een Spaanse simkaart te kopen zodat ik gewoon overal internet heb. Ze hadden me vanuit de spa heel goed geholpen met informatie geven over hoe ik er kwam. Ook gaven ze me een nummer voor het geval ik zou verdwalen (die kans zat er dik in mezelf kennende).

Uiteindelijk ben ik veilig aangekomen in het winkelcentrum al was ik even bang dat ik de busreis niet zou overleven. De Belgische Ardennen zijn er niks bij die heuvels hier zijn heel stijl en daarnaast kunnen ze hier niet eens fatsoenlijk auto rijden. Voor de mensen die denken dat de chinezen Nederland overnemen, diegene moeten maar eens hier op de boulevard komen kijken. Verder is met de simkaart regelen wel alles gewoon goed gegaan en het is heel fijn om nu overal internet te hebben. Daardoor voel ik me al iets minder alleen. Ook went het gevoel wel dat je alleen dingen gaat doen.

S avonds ben ik weer even naar het terrasje geweest wat nu inmiddels als mijn vaste stekkie is. Mijn grote vriend Mamed was ook weer aan het werk. Hij vroeg me vervolgens of ik in de avond weer mee wilde wat gaan drinken. Hier had ik alleen geen zin in. Hij vroeg me voor de volgende dag en ik zei misschien omdat ik niet wist of ik er wel zin in had.

Zodra ik terug kwam in het hotel bleek de musical mama mia bezig te zijn of ja de Spaanse versie. Hier ben ik nog even blijven hangen omdat ik het anders in mijn kamer toch wel kan horen. Ik dacht dan kan ik het beter zien en horen in plaats van alleen horen.

Toen ik op weg was naar mijn kamer kwam ik een van de Nederlandse vrouwen tegen die ik op zaterdag had leren kennen. Ze vroeg me bij haar te komen zitten en haalde een rosë voor mij. Schijnbaar had er een Duitse man in het hotel een hartaanval gehad en haar vriendin was er bij aan het helpen. Dus ze kon wel wat gezelschap gebruiken. Even later kwam de vriendin ook aan en hebben we nog gezellig gekletst met zen drieën. Helaas zijn ze vandaag weer naar huis gegaan. Dus nu wordt het weer alleen maar Engels praten en weer op mezelf zijn.

Na vandaag net iets te lang in mijn bed te hebben gelegen ben ik maar op een rots aan zee gaan zitten met een muziekje op. De planning was eigenlijk een fiets huren maar dit is verschoven naar morgen. In Mamed had ik geen zin dus ik ben niet naar zijn werk gegaan. Maar goed ik zit daar lekker op mijn rots, hoor ik ineens Hola. Staat Mamed ineens achter me. Hoe hij me gevonden heeft ik heb geen idee maar toen kwam ik er niet meer vanaf. Op een gegeven moment heb ik maar gezegd dat ik terug naar het hotel moest om er vanaf te komen. Waarop hij me meteen weer vroeg voor vanavond. Het is een hele aardige jongen maar ik word er nu een beetje moe van, ook wordt hij net iets te aanhankelijk. Dus daar ging mijn enige vriend :)

Morgen ga ik een fiets huren om meer van de kust te zien al de verschillende strand. Nou maar hopen dat ik niet weer verdwaal en anders komt iemand van de spa me vast wel zoeken bij de gevonden voorwerpen. Aangezien ik de enige stagiaire ben en dat ook zo blijft.in andere hotels zitten schijnbaar veel meer stagiaires maar ik ben de enige in dit hotel.

Het voordeel daarvan is dat mijn kamer ook van mij alleen blijft waarschijnlijk. Dus dan heb ik in ieder geval gewoon privacy de komende maanden. Kan ik lekker in mijn blote kont door de kamer dansen en niemand die er last van heeft hahaha.

Kortom ik vermaak me hier prima en ik ga hier genieten van een betaalde week vakantie. Ik hoop dat dit verhaal net zo bevalt als het eerste.

Veel liefst uit Lanzarote

1. Mama:
    10 mei 2016
    Whaaaahaha mafkees. Heb je navigatie op je telefoon...dan hou die maar in de buurt.
  2. Papa:
    Hoi Rowie
    Je maakt in 3 dagen meer mee.dan wij in een week :)
    Nu je Spaans zo snel.mogelijk bijspijkeren en dan gaat t helemaal goed komen.

Veel plezier.
    Groetjes Papa.
  3. Coba:
    10 mei 2016
    Wat een avontuur en toch fijn een weekje vakantie xxx
  4. Monique:
    11 mei 2016
    Hola Rowie ....
    Zit nu al kostelijk van je verhalen te genieten!!! Geweldig....geniet van je welverdiende vakantie en ik kijk nu al uit naar je volgend verhaal
  5. Leroy:
    11 mei 2016
    Stiekem toch maar gaan lezen. Leuk om te kunnen volgen hoe het gaat :), ookal is het lang geleden.

Geniet maar van je vakantie :)