Kick off

8 mei 2016 - Puerto del Carmen, Spanje

Nou daar zit je dan alleen in de wifi zone, het grote avontuur is begonnen. Wat een verschil is het vergeleken met Nederland hier. om te beginnen was het Hier gisteren slechter weer als in Nederland. Gelukkig is dat vandaag wel anders geweest en heb ik al een beetje bruin bij kunnen kleuren. (meer rood dan bruin)

De vlucht hier naar toe is helemaal goed verlopen geen problemen en veilig geland. Toen ik op het vliegveld aan kwam moest ik een taxi zien te vinden die mij naar het hotel kon brengen. dit vond ik toch wel een beetje spannend aangezien ik bij een vreemde man in de auto moest stappen en hem er maar op moest vertrouwen dat hij me veilig af zou zetten. Gelukkig ging dit allemaal goed en heeft hij me zelfs geholpen met mijn 40 kilo bagage bij de receptie te komen.

Zodra ik bij de receptie aankwam werd mij verteld dat ze niet wisten dat ik gisteren al zou komen maar vandaag pas dus moest ik even wachten. Uiteindelijk was het geen probleem en kon ik gewoon naar mijn kamer toe. Na drie keer te zijn verdwaald had ik dan eindelijk mijn kamer gevonden. Ik verwachtte bij binnenkomst een kamer met meerdere personen erin omdat dit vaker zo is voor stagiaires. Maar dit bleek niet zo te zijn! Ik heb een tweepersoons kamer voor mij alleen en nog een flinke ook.

Na een rondleiding te hebben gehad door het hotel en vast even bij de spa te zijn geweest ben ik nog even naar het winkelcentrum geweest. Wat op een paar 100 meter afstand zit van het hotel.

Ik ben op tijd mijn bed in gekropen vanwege de heftige dag die ik achter de rug had. Het enige nadeel was dat het geen moment stil is in het hotel. In het midden van het hotel zit er geen dak op, is een hele grote waterval en zitten er volgens in de bomen die binnen staan met als gevolg dat er dus altijd geluid is. Ook vliegen er continu vliegtuigen overheen omdat ik dicht bij het vliegveld zit maar dat went wel denk ik. Gelukkig zaten mijn oren nog dicht van de vlieg reis en heb ik dus redelijk kunnen slapen.

Vandaag ben ik op onderzoek uitgegaan in de omgeving, heb ik een stuk gelopen en ben ik weer naar het winkelcentrum geweest. Hier heb ik op het terras gezeten en gegeten. Natuurlijk heb ik ook lekker in de zon gezeten en gelegen met een boek op het strand. Dat hoort er ook bij :) Al is de wind wel aardig stevig en kan het als de zon weg is aardig koud zijn.

In het hotel zijn vrijwel alleen maar Engelse en Spaanse gasten dit had ik niet helemaal verwacht. gelukkig heb ik wel twee Nederlandse vrouwen leren kennen waardoor ik dus ook nog even mijn eigen taal kon spreken.

Tot nu toe voel ik me wel nog een beetje eenzaam omdat ik alleen op een kamer zit en omdat ik nog niet aan het werk ben niet veel mensen spreek dus dat maakt het allemaal een beetje moeilijk. Maar ik geloof erin dat het goed gaat komen en ik hoop dat er nog meer stagiaires bijkomen zodat er wat meer mensen van mijn leeftijd zijn.

Nou tot zover de omschrijving van mijn eerste twee dagen op Lanzarote. Morgen is mijn eerste werkdag dus ik ben benieuwd. Ondanks de zenuwen heb ik er ook heel veel zin in.

Veel kusjes uit Lanzarote

1. Papa:
    Hoi Rowie.
    Fijn dat de reis goed is gegaan en dat je al een beetje gesetteld bent.
    Morgen aan t echte werk beginnen en dan komt t allemaal op zijn pootjes terecht.
    En wat betreft de zenuwen,heb vertrouwen in jezelf je had een 10 voor massage toch?

Succes groetjes Papa
  2. Debbie:
    Hoi Rowie,

Het gaat vast allemaal goed komen!
    Zowel het weer als de mensen, jij weet de feestjes te vinden!

Veel succes!
  3. Mama:
    8 mei 2016
    Komt vast goed...jou kennende klets je met iedereen dus dan ken je ze straks ook allemaal. Idd hopen dat er iemand van je eigen leeftijd en evt kamergenoot bij komt . Van de andere kant heb je dan zeker geen snurkoverlast
    Succes morgen met je 1e werkdag en veel plezier.
  4. Jolanda hofkamp:
    8 mei 2016
    Leuk rowie, heel veel succes meis. Gr jol
  5. Linsey:
    Haa Rowie!
    Via fb kwam ik bij jou reisverhaal!
    Wat ga jij een leuk en spannend avontuur tegenmoet! Ik vind het leuk om je verhaal te lezen. Ben benieuwd hoe de volgende verhalen zijn.
    En ik las laag vliegende vliegtuigen,, dit moest mij denken aan onze vakantie op Rhodos. Weet je nog dat ze daar toen zo laag over kwamen, dat t leek of je ze zo uit de lucht kon pakken.
    Geniet van deze bijzondere tijd. Heel veel succes!! knap en dapper van je!!

liefs uit limburg!
    xx Linsey
  6. Marian:
    9 mei 2016
    Veel succes op je eerste werkdag. Dat gaat helemaal goed komen.